1 Ekim 2008 Çarşamba

MSP Kick-off Meeting

2008/2009 MSP'lerinin ilk toplantısı yaklaşık 45 MSP'nin birden sanıyorum ki tam memnuniyetiyle 2 günlük oturumların ardından (15-16 eylül) sona ermiş bulunmakta.
Pazar sabahı Ankara ve İzmir'den gelen grubun bir kısmıyla toplanıp Bebek- Beşiktaş arasını gezdik. Geri kalanlarla günün ilerleyen saatlerinde toplanabildik ve klasik bowling sporumuzu da yaptıktan sonra akşam geç vakitte otele döndük:) Her gece oldugu gibi o gece de az uyku çok gezi mantıgıyla kısa bir süreliğine uyuduk ki aralarında yine de 5-6 saatle en uykucu insan bendim.

Pazartesi sabah Microsoft Beşiktaş ofisinde MSP programı ve Microsoft teknolojileri ile ilgili bilgilendirmeler yapıldı. Genel olarak katıldığımız oturumların konuları şöyleydi: MSP programı, akademik programlar, yazılımda kariyer ve yazılım danışmanlığı, Microsoft Entertainment & Devices, Microsoft insan kaynakları, Microsoft ve açık kaynak, sunucu ürün ailesi, 2007 office sistem ve son olarak Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcı Cemal Akyel ile söyleşi.. Pazartesi akşamı da Barboros bulvarında bir restoranda iftar yemeği yaptıktan ve muhtelif yerlerde gezdikten sonra aynı seviyede bir uykunun ardından ama halimizden memnun bir şekilde salı sabahına uyandık.

Salı sabah Turkcell'in İstiklal caddesindeki Akademi binasında oturumlarımızı dinledik. İlk oturumda Turkcell'in satış politikalarına, gnctrkcll kulübüne, kampuscell tarifesine yönelik 2 çalışanıyla birlikte, yapıcı eleştirel etkileşimli bir söyleşi gerçekleştirdik. Sorunlarımızı ve operator secim sebeplerimizi bir de üniversite ogrencilerinin dilinden dinlemiş oldular ve bizim de verdiğimiz fikirlerle yeni kampanyalar yapmaya hazırlanacaklar. Günün geri kalan oturumlarını Microsoft ve iş ortakları gerçekleştirdi. Nuri Çankaya anlatım teknikleri, beden dili konulu oturumunda yine bizi etkileyici şaşırtıcı bir sunum gerçekleştirdi. INETA'dan Daron Yöndem'in her zamanki gibi eğlenceli oturumlarından birini de dinledik. Silverlight ve MVP'lik hakkında bilgilendirildik. Son olarak ise Microsoft Türkiye Akademik Programlar Yöneticisi Mehmet Tunçkanat ile organizasyon ile ilgili ve MSP olarak yapacaklarımız hakkında konuştuk.

Salı akşam ise maalesef artık gitme vaktiydi. İnanılmaz güzel bir tanışma, kaynaşma, eğlenme ve tabii ki bilgilenme gezisiydi :) Toplantı sonucu alınan kararlar gereği okuluma döner dönmez 7 ekim sunumum ve ders kaydım gibi yapmam gereken görevler beni bekliyordu ve bu nedenle Ankara'daki ilk günümde işlerle boğuşmaya başladım:)
Ankara'da yerel toplantılar düzenlemeye devam edeceğiz. Genel toplantılarımız sanıyorum büyük çoğunlukla İstanbul'da olacak ve biz bi yandan da gezip eğlenmek için iple çekiyor olacagız:) Bu seneki ilk MSP toplantımızın DreamSpark tanıtımı amacıyla Hürriyet IK'da yer aldığını da sonradan fark ettik :)